Tips to be a leader

Posted by OneVision

Menjadi seorang leader yang jago, handal dan berjaya dalam sebuah bisnis, perlu beberapa langkah-langkah tertentu. Tips yang boleh menunjang diri anda terus berkembang dan bersemangat dalam menjalani bisnes ini, sehingga diharapkan dari tindakan ini, anda semua tetap maju pantang mundur dan tidak cepat patah semangat. Cubaan dan Rintangan sebagai seorang distributor MLM adalah sangat besar dan tidak mudah untuk dilalui, sehingga kesabaran, ketabahan dan semangat diri untuk menerima semua rintangan yang ada adalah hal utama menuju keberhasilan.
Berikut tindakan yang sangat berguna bagi kejayaan anda dalam menjalani bisnes ini untuk anda dan masa depan. Tindakan yang positif dan perlu untuk anda lakukan adalah :
1. Guna Produk
Sebagai distributor Tiens/Tianshi tidak diharuskan menjual produk , tetapi harus dan wajib menggunakan Produk dari Tianshi, sehingga manfaat dan kegunaan dari produk tersebut benar – benar anda rasakan sendiri, manfaat dari produk tersebut benar – benar berguna dan sangat diperlukan pada diri anda. Hal ini perlu kerana anda boleh dengan nyaman menjalani bisnesn ini, dan yang paling penting adalah pada saat anda menawarkan kepada prospek atau member baru, anda dengan mudah dan percaya diri boleh menjelaskan dan buat presentasi dengan baik kepada mereka. Cuba bayangkan betapa malunya anda jika calon prospek anda bertanya ” bagaimana dengan anda sendiri, apakah anda juga menggunakan produk yang anda tawarkan ini ? jawapan anda ‘ BELUM ‘. Pasti dan yakin sekali, mereka tidak akan tertarik dan pasti mereka tidak akan berminat dengan anda, Jadi, gunakan produk Tianshi untuk diri anda sendiri, kemudian orang lain.
2. Selalu belajar dan terus belajar
Banyak leader – leader Tianshi yang berjaya dan cepat meraih keberhasilan kerana mereka banyak belajar. Banyak cara untuk dilakukan, yang mudah dan menyenagkan andalah dengan membaca buku – buku yang bermanfaat, mendengar CD, buat pengembangan diri seperti yang dianjurkan oleh Unicore untuk pengembangan bisnes Tianshi. Anda boleh mendaptkan buku-buku ini pada upline anda yang terdekat. diantara buku yang di anjurkan dan Perlu dibaca adalah semua buku karangan Robert T Kiyosaki. Selain belajar membaca , tentunya anda yang memiliki internet anda juga boleh mencari website – website motivasi dan website belajar online. Selain belajar sendiri, tentunya anda harus belajar dari Upline atau Leader Tianshi, lakukan sharing,tanya jawab dan solusi pemecahan masalah. Sering datang ke acara Presentasi, mendengarkan dan mencatat semua Tips dan langkah-langkah untuk berjaya dari para leader untuk memudahkan anda bergerak, serta mendengar cerita / kisah kisah yang lucu,haru dan tidak mengenakkan yang dialami Leader anda untuk menambah kekuatan dan semangat pantang menyerah. Bulatkan tekad untuk bersedia belajar sungguh-sungguh.
3. Pergunakan teknik Adifikasi
Jika anda baru pertama kali atau belum lama mendalami Bisnes Tianshi, teknik adifikasi adalah suatu langkah yang harus anda ambil dan lakukan. Teknik adifikasi adalah teknik menawarkan bisnes dengan cara memberikan contoh kepada calon member anda , dengan jalan menemukan / memberitahukan siapa saja ( Leader Anda ) yang sudah berjaya di Bisnes Tianshi, kemudian siap sedia membantu anda , memotivasi calon downline anda, memberikan penjelasan dan berbagi ilmu. Kebanyakan orang yang diprospek selalu bertanya siapa yang sudah berjaya, berapa lama, bagaimana caranya dan sebagainya. Jika anda baru memulai, tentunya bukti belum begitu mendukung, maka jalan satu – satunya adalah memanggil upline anda. Mengundang prospek ke acara Presentasi adalah hal yang mudah untuk meng – adifikasi.
4. Jangan bekerja sendiri
Mana-mana bisnes Network Marketing, jarang sekali dan hampir tidak ada orang yang berjaya dengan jalan sendiri tanpa bantuan orang lain. Ingat, jangan jadi (SUPERMAN) kerana Network Marketing terkait erat sekali dengan Relationship Business, berbisnes secara kekeluargaan, sefahaman dan satu tujuan, jadi berusaha membentuk Team Work yang bagus, membentuk team kerja yang bagus dan jadual yang terencana. Jalin komunikasi yang baik dengan Leader, Upline dan downline anda secara terus menerus, ini penting sekali kerana bisnes anda bermain dengan waktu, bermain dengan informasi, bermain dengan kecepatan. Tanpa komunikasi, anda akan terlambat mengetahui informasi terbaru, terlambat bergerak dan terlambat untuk melakukan kecepatan bisnes. Apa yang terjadi jika anda menjalankan bisnes sendiri ? Pasti anda kembali ke selera asal , jiwa entrepreneurship anda kembali padam, dan anda kembali seperti semula. Jangan sia-siakan waktu anda hanya salah dalam berkomunikasi.
5. Gunakan semua media yang berkaitan
Dalam menjalankan bisnes ini, anda juga harus kreatif dan penuh inovasi. Memanfaatkan media penunjang dari perusahaan berupa katalog produk, kesaksian, Marketing Plan dan VCD jika ada. Terus bagikan ke prospek anda dengan cara meminjamkan untuk dipelajari. Jika jarak anda jauh dengan mereka, maka Internet lah yang bisa menjawab semua itu ( Bagi yang tahu internet ) Internet ibaratnya dunia dalam genggaman anda, jadi pergunakan website bisnes yang anda miliki sekarang. Andapun bisa melakukan inovasi dan kreativiti sendiri, yang terpenting adalah bagaimana agar bisnes yang anda tawarkan menarik dan mempunyai prospek masa depan yang bagus. Media OFFLINE berupa acara Presentasi , pertemuan Home meeting,OPP,GOPP, Vision Seminar adalah hal vital dalam bisnes ini. Kalau Di tempat anda belum ada , maka bentuklah team dan buat acaranya. Pasti anda punya peluang besar jadi LEADER hebat di wilayah tersebut.
6. Dream Builder
Ingat dan selalu di ingat,…. Tidak ada kata gagal, yang ada hanya kejayaan yang tertunda. Selalu melihat orang lain yang berjaya di bisnes ini, dan selalu terapkan pertanyaan ini ” kalau mereka boleh, kenapa saya tidak ? dengar dan tampung semua impian downline anda, pertemukan bersama dengan impian anda, satukan dalam langkah dan bergeraklah maju seperti Leader – leader anda. Jangan melihat ke belakang, jangan ingat masa sulit anda, terus maju dan selalu menyenangi segala langkah yang anda tempuhi bersama jaringan anda. Bisnes anda akan berhasil jika anda selalu membawa kata ‘ Senang ‘ dalam menawarkan ke orang lain, maka semua rintangan yang anda hadapi adalah sebuah proses dari keberhasilan yang akan anda raih. Sebenarnya mereka bukan menolak dengan apa yang anda tawarkan, tetapi mereka belum membuka diri untuk anda. Maka dari itu, buka impian mereka, cuba samakan visi dan presepsi dulu, baru kemudian jelaskan tentang bisnes tianshi. Anda siap menjadi pembangun mimpi dan wira uasahawan yang berjaya.
7. Duplikasi
Di Tianshi, langkah no.7 ini sangat penting sekali untuk mempercepatkan bisnes anda. Tanpa ada duplikasi bisnes, bisnes anda akan berjalan lambat dan gurah bergairah, jadi bagaimana agar bisnes anda mengalami percepatan yang baik ? lakukan langkah demi langkah diatas dengan benar dan fahami akan karakter downline anda ( artinya anda harus pandai memadukan bisnes anda seperti Bartender membuat Minuman , jika ada member anda senang dengan No.1 ( menjadi pengguna saja, maka perlakukan lah sebaik – baiknya ), jika downline anda bisa melakukan langkah no.1, No.2 dan no.3 saja, maka anda pun juga harus faham dan boleh membantu untuk mencuba langkah no.4 dan seterusnya. ‘ Step by step ‘ , proses pembelajaran bisnes yang terencana. Ingin jaringan bisnes anda berkembang baik ? Duplikasikan dengan benar dan bertahap.
Saya harap tips ini dapat membantu bagi yang baru menjalani bisnes iniSelamat maju jaya
Salam Maju Jaya Kepada Semua
Be Core Person…..
Be Director…….

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
Traffic website EUROPALACE CASINO LAS VEGAS Europalace William Hill